Ponios bažnyčia Vokietijoje

Ponios bažnyčia (Munich Frauenkirche) yra geriausiai žinoma ir didžiausia katedra Miunchene. Jos du bokštai gali būti matomi visame mieste ir nė vienas pastatas per miestą, negali būti pastatomas aukštesnis nei šie du orientyrai. Nors bažnyčios vidus nėra taip stipriai išpuoštas kaip kitos žymios Europos katedros, pats bažnyčios dydis yra įspūdingas. Atvykę pigiais skrydžiais, šalia dešinio įėjimo rasite nuostabų juodo marmuro Maksimiliano I–ojo kapą.

Ponios bažnyčia – įspūdinga savo dydžiu

Ponios bažnyčia (Munich Frauenkirche) yra geriausiai žinoma ir didžiausia katedra Miunchene. Jos du bokštai gali būti matomi visame mieste ir nė vienas pastatas per miestą, negali būti pastatomas aukštesnis nei šie du orientyrai. Vieta, kurioje ponios bažnyčia stovi šiandien, buvo bažnyčios vieta nuo XIII–ojo amžiaus. Bažnyčia buvo baigta 1488 metais, tačiau bokštai nebuvo pridėti iki 1525 metų. Deja, Ponios bažnyčia buvo sunkiai apgadinta antrojo pasaulinio karo metais, tačiau iškart po karo atstatyta, naudojant daug griuvėsių, kurie liko po bombardavimo. Nors bažnyčios vidus nėra taip stipriai išpuoštas kaip kitos žymios Europos katedros, pats bažnyčios dydis yra įspūdingas. Atvykę pigiais skrydžiais, šalia dešiniojo įėjimo rasite nuostabų juodo marmuro Maksimiliano I–ojo kapą.

Naujas įstatymas, draudžiantis užstoti bažnyčią

Didelė gotikinė Ponios bažnyčia buvo sukonstruota per rekordinį laiką – 20 metų. Raudonų plytų bažnyčia pastatyta remiantis vokiečių architekto Jörg von Halsbach dizainu, po kurio mirties 1488 metais sėkmingai užbaigta architekto Lucas Rottaler. Trijų navų katedra yra 109 metrų ilgio ir 40 metrų pločio. Dveji bokštai siekia 99 metrų aukštį. Paminklinis pastatas vis dar iškyla Miuncheno panoramoje. Pagal naują miesto įstatymą, joks naujas pastatas negali užstoti vaizdo į bažnyčią. Ponios bažnyčia keletą kartų buvo nukentėjusi antrojo karo pabaigoje, kuomet stogas iš dalies įgriuvo po bombardavimo. Po karo katedra atstatyta per kelis etapus; pirmasis etapas buvo baigtas 1953 metais, bet viskas užsitęsė iki 1994 metų, iki tolk, kol Ponios bažnyčia buvo visiškai restauruota.

Kupolai modeliuoti pagal iliustracijas

Dėl lėšų stokos, iš pradžių suplanuoti bokštai, kurie turėjo stovėti ant dviejų bokštų dvynių, nebuvo pastatyti. 1525 metais, po kelių dešimtmečių, kuomet buvo pastatyta Ponios bažnyčia, buvo nuspręsta bokštus apdengti svogūno formos kupolais. Aštuonkampių kupolų dizainas, kuris išlikęs ir matomas atvykusiems pigiais skrydžiais, ir kuris vėliau nukopijuotas daugelio Bavarijos bažnyčių, buvo Roko kupolo Jeruzalėje įkvėpimo šaltinio kūrinys. Architektai modeliavo kupolą, stebėdami iliustraciją, rastą knygoje Peregrinatio in Terram Sanctam, parašytą autoriaus Bernhard von Breydenbach. Knyga – kelionių gidas piligrimams, buvo labai populiari XV–ojo amžiaus pabaigoje.

Velnio įniršis ir paliktas pėdsakas

Bažnyčios viduje, atvykę pigiais skrydžiais galėsite apžiūrėti bene labiausiai intriguojantį pavadinimą turintį bažnyčios akcentą – velnio pėdsaką. Pasak legendos, Ponios bažnyčios architektas Jörg von Halsbach pažadėjo velniui, jog jis negalės matyti per langą, esantį bažnyčioje. Mainais velnias padėsiąs jam sukurti Ponios bažnyčią. Po pastato užbaigimo, architektas nuvedė velnią į bažnyčios vidurį, kur atvykę pigiais skrydžiais nepamatysite nė vieno lango, nors visi tikintieji sėdėtų vietoje, kur daug šviesos ateina iš langų. Velnias tryptelėjo koja su tokiu įniršiu, kad jo pėdsakas buvo matomas ir, atvykusiems pigiais skrydžiais, vis dar yra matomas grindyje.

Nuvykimas iki Ponios bažnyčios

Ponios bažnyčia pasiekiama miesto transportu, renkantis metro, autobusą ar tramvajų.

Pigūs skrydžiai į Miuncheną

Pigius skrydžius į Vokietijos miestą Miuncheną siūlo aviakompanijos Airbaltic, LOT Polish Airlines, Lufthansa. Paspaudę ant nuorodos, galėsite gauti nemokamą skrydžių kainų į Miuncheną palyginimą ir sužinoti, kuri aviakompanija siūlo pigiausius lėktuvo bilietus Jūsų pasirinkta data.  Lėktuvai leidžiasi Miuncheno oro uoste, kuris nuo miesto centro nutolęs 28 km. Tai antras pagal keleivių gabenimo srautus oro uostas Vokietijoje ir septintas visoje Europoje, per metus aptarnaujantis 34721605 keleivių (2010 metų duomenimis). 2011m. oro transporto tyrimų kompanijos duomenimis Miuncheno oro uostas pripažintas geriausiu Europoje, ir ketvirtu geriausiu pasaulyje. Į oro uostą iš miesto važiuoja traukinių Miuncheno S-Bahn S1 ir S8 linijos. Kelionė trunka apie 45 minutes. Su autobuso linija MVV 635 galite pasiekti Freisingo stotį, iš kurios kursuoja autobusai ir traukiniai į Miuncheną, Niurnbergą, Regensburgą ir Prahą. Miuncheno oro uosto autobusų stotis randasi tunelyje po centrine zona. Jeigu vykstate automobiliu, į oro uostą veda A92 greitkelis, kuris sujungia du kitus Miuncheno greitkelius – A9 ir A99.