Pizos bokštas Italijoje

Pizos bokštas – vienas žymiausių pakrypusių pastatų pasaulyje, pradėtas statyti dar 1173 metais. Bokštas svirti pradėjo pastačius vos tris pastato aukštus. Nors architektai ir inžinieriai bandė rasti sprendimą, kaip “ištiesinti” pastatą, to padaryti jiems, deja, nepavyko. Pizos bokštas iki šiol kasmet svyra.

Pizos bokštas Italijoje

Turistai, įsigiję pigius skrydžio bilietus į Italijos miestą Pizą dažniausiai parsiveža nuotrauką, kurioje bando sulaikyti krentantį bokštą – dar vadinamą Pasvirusiu Pizos bokštu (itališkai Torre pendente di Pisa) ar tiesiog Pizos bokštu (Torre di Pisa), stovintį greta Pizos katedros. Pizos bokštas – 55.86 metrų aukščio vienoje pusėje ir 56.70 metrų kitoje pusėje aukščio statinys. Sienų plotis bokšto apačioje – 4.09 m ir 2.48 m viršuje. Manoma, kad Pizos bokšto svoris apie 15000 tonų.

Bokšto viduje yra 294 laipteliai. Iki 1990-2001 metų Pizos bokštas buvo pasviręs 5.5 laipsnių kampu, o šiuo metu, po restauracijos, pasvirimas yra 3.99 laipsnio.

Pizos bokštas buvo pradėtas statyti 1173 metų rugpjūtį, tačiau statybos kelis kartus buvo nutrauktos dėl vykstančių karų, abejonių ir inžinierių svarstymų dėl bokšto svirimo. Pizos bokštas galiausiai buvo užbaigtas 1300 m. Nuo pat pradžių buvo numatyta, kad bokštas bus skirtas turistams. Pizos miestas ansktesniais laikais buvo Italijos uostas. Miesto galybė augo bėgant amžiams, kai vietiniai įsitraukdavo į karinius konfliktus ir prekybos sandėrius. 1063m. Pizos miesto gyventojai sėkmingai atakavo Palermo miestą ir namo grįžo su didžiuliais lobiais taip parodydami pasauliui, koks jų miestas buvo svarbus. Ta proga vietiniai nusprendė pastatyti Stebuklų lauką – didžiulį katedros kompleksą, kuriame buvo numatyta vieta katedrai, babtisterijai, varpinės bokštui (Pizos bokštui) bei kapinėms.

Tikrosios Pizos bokšto architektų asmenybės išlieka paslaptyje iki šios dienos. Žinomiausi architektai prisidėję prie Pizos bokšto projekto yra Bonannio Pisano ir Gherardo din Gherardo. Antroji statybų dalis prasidėjusi 1275m. siejama su Giovani di Simone vardu. Tommaso Pisano buvo architektas, kuris užbaigė Pizos bokšto statybas.

Kodėl Pizos bokštas pasviręs?

Pizos bokštas svirti pradėjo 1173m., vos tik prasidėjus statyboms. Dėl minkšto dirvožemio, bokštas svirti pradėjo statybininkams pastačius trečiąjį jo aukštą. Smenganti žemė sujudino bokšto pamatus. Per pastaruosius 800 metų 55 metrų Pizos bokštas ėmė ne tik svirti, bet ir iš tikrųjų griūti po 1-2 milimetrus per metus.

Architektai vis bandė rasti sprendimą, kaip išspręsti bokšto pasvirimo problemą: mėginta likusius aukštus daryti žemesnius aukštesnėje bokšto pusėje, tačiau tai nedavė teigiamų rezultatų. Bokštas ir toliau sviro. Priežastys buvo nustatytos tik pastačius tris iš aštuonių statinio aukštus: žemė po bokšto pamatais buvo labai minkšta, su daug molio ir smėlio priemaišų.

Įdomūs faktai apie Pizą

  • Pizos miesto pavadinimas kilęs iš graikiško žodžių junginio, reiškiančio “pelkėta žemė”
  • Pizos mieste yra dar keletas bokštų, kurie taip pat svyra – tai Šv. Michele dei Scalzi bažnyčios bokštas bei Šv. Nicola bažnyčios varpinės bokštas
  • Pizos katedra bei babtisterija taip pat svyra
  • 1565m. katedros babtisterijoje buvo pakrikštytas Galilėjus

Naudinga informacija apie Pizos bokštą

Pizos bokštas savo lankytojų laukia kasdien nuo 10 iki 17val. žiemos mėnesiais ir nuo 9 iki 18-20val. vasaros mėnesiais. Norintieji, gali užkopti į Pizos bokšto viršų, iš kur atsiveria nuostabūs miesto vaizdai. Pasikėlimas kainuoja 15 eurų.

Pizos bokštas stovi Piazza dei Milacoli aikštėje. Iš oro uosto kas dvidešimt minučių kursuoja autobusas. Bilieto kaina – maždaug 1 euras.

Pigūs skrydžiai į Pizą

Pigius skrydžius į Italijos miestą Pizą siūlo aviakompanijos Air France, Air One, Easyjet, Ryanair, Wizzair, Norwegian ir kt. Lėktuvai leidžiasi viename iš pagrindinių Toskanos regiono Pizos Galilėjo Gailėjaus oro uoste (IATA: PSA), kuris nuo miesto centro nutolęs maždaug 1 kilometrą. Oro uostas turi savo traukinių stotį, o pagrindinė Pizos miesto traukinių stotis yra vos už 2 kilometrų. Miesto centrą iš oro uosto pasieksite traukiniu ar autobusu. Bilieto kaina traukiniu yra apie 1 eurą, tuo tarpu kelionė taksi Jums kainuos  apie 6-8 eurus. Iš oro uosto taip pat galite nuvykti į Florencijos Santa Maria Novella traukinių stotį.